Vragenuur 30 september

Gesloten
Ewoud
Site Admin
Berichten: 556
Lid geworden op: 04-09-2012 11:07

Vragenuur 30 september

Bericht door Ewoud » 29-09-2020 16:34

Dag allen,

Ik zie dat er nog bijna geen vragen voor het vragenuur morgen zijn binnengekomen en dat het aantal views van de videos van H4 ook nog zeer beperkt is.

Voor mij zo lastig in te schatten of dat iets zegt; misschien lopen jullie achter, of snappen jullie eigenlijk alles aan de hand van de videos en het boek. Mocht ergens feedback op zijn dan hoor ik dat graag, daar is dit forum of anders email voor.

Ik wil wel benadrukken dat ik zonder ingestuurde vragen niets kan voorbereiden. Dus dan kan ik aantal vragen in de chat live proberen uit te leggen, maar dat kan ik dan niet voorbereiden en aan de hand van een goed voorbereid voorbeeld oid extra goed uitleggen. Lopen jullie mbt tot H4 nog vast op bepaalde zaken, geef dat dan dus zsm aan, dan kan ik dat evt nog meenemen.

9201252
Berichten: 8
Lid geworden op: 02-09-2020 19:27

Re: Vragenuur 30 september

Bericht door 9201252 » 29-09-2020 21:33

Hoi,

Wat mij betreft mogen er live nog meer voorbeelden omtrent H4 gegeven worden,
misschien zoals de vragenstelling bij het tentamen ook wordt gesteld.

Verder geen specifieke vragen met betrekking tot de videos. Heb de opdrachten van H4 ook nog niet kunnen doen i.v.m. tijd...

9200482
Berichten: 9
Lid geworden op: 02-09-2020 19:33

Re: Vragenuur 30 september

Bericht door 9200482 » 29-09-2020 22:06

Hallo,

Tot nu toe zou ik graag nog wat voorbeelden willen wat betreft "funtie opstellen door 2 punten". Ik begrijp de voorbeeld opgaves uit het instructie filmpje wel, maar zou graag nog meer voorbeelden willen.
+ ook nog geen tijd gehad om de opdrachten te maken, om te kijken of ik daar ergens een vraag over heb

Groetjes

9200512
Berichten: 11
Lid geworden op: 06-09-2020 18:26

Re: Vragenuur 30 september

Bericht door 9200512 » 30-09-2020 10:00

Hallo,

Ik moet zeggen dat ik pas vanochtend de mogelijkheid had om de opdrachten te bekijken in het boek. Maar toen ik de 2e en 3e opdracht las, zakte mij de moed in de schoenen. De uitleg in de video's snap ik maar als ik kijk naar de vragen in het boek, begrijp ik het totaal niet.

De vragen zijn bijvoorbeeld: stel de vergelijking op met rico 2 en punt (2,8). Ik probeerde wat uit te vogelen met f(x)=ax+b, maar dat antwoord klopt niet met wat er in het boek staat achterin.

Zelfde met vraag 3: stel de vergelijking op bij punten (0,2) en (2,-2). In de video was er nog een afbeelding van de grafiek met gegevens waar je de rico mee kon berekenen, bij deze vraag niet. Hoe begin je dan?

Ook snap ik de vraagstelling niet helemaal: bij 5d vragen ze de snijpunten te berekenen met de x-as; vragen ze dan naar de nulpunten of iets anders?

Al met al, de vragen in het boek maken het verwarrend voor mij. De video's vond ik wel duidelijk uitgelegd.

Ewoud
Site Admin
Berichten: 556
Lid geworden op: 04-09-2012 11:07

Re: Vragenuur 30 september

Bericht door Ewoud » 30-09-2020 16:09

9200512 schreef:
30-09-2020 10:00
Hallo,

Ik moet zeggen dat ik pas vanochtend de mogelijkheid had om de opdrachten te bekijken in het boek. Maar toen ik de 2e en 3e opdracht las, zakte mij de moed in de schoenen. De uitleg in de video's snap ik maar als ik kijk naar de vragen in het boek, begrijp ik het totaal niet.
dit zijn de wat moeilijkere onderdelen dus logisch dat dat niet direct lukt hoor. Beetje 'flauwe; metafoor, niet flauw bedoelt: Als je iemand ziet fietsen snap je ook dat je moet trappen maar wanneer je zelf gaat fietsen zul je de eerste keer toch nog paar keer vallen voor je het doorhebt... Probeer de video eerst na te doen, daarna zelf opdracht te maken op zelfde manier als video. Evt stapje terug eerst en goed snappen wat de rico is, hoe je een grafiek tekent obv 2 punten, dat soort zaken


De vragen zijn bijvoorbeeld: stel de vergelijking op met rico 2 en punt (2,8). Ik probeerde wat uit te vogelen met f(x)=ax+b, maar dat antwoord klopt niet met wat er in het boek staat achterin.
Deze vraag is net wat anders dan een lijn door 2 punten, doordat de rico al gegeven is. in f(x) = ax + b is a de rico dus het wordt in elk geval f(x) = 2x + b. Nu b nog vinden door het punt in te vullen (x=2, f(x) = y = 8 -> b oplossen). Als je daar vastloopt, berekening delen en hier vragen om feedback


Zelfde met vraag 3: stel de vergelijking op bij punten (0,2) en (2,-2). In de video was er nog een afbeelding van de grafiek met gegevens waar je de rico mee kon berekenen, bij deze vraag niet. Hoe begin je dan?
De grafiek heb ik in de video ook zelf getekend door een lijn te trekken door de 2 punten. Verder dezelfde stappen als in de video proberen te nemen, vraag is precies hetzelfde, alleen de 2 punten zijn anders. De rico kun je overigens ook zonder grafiek obv alleen de 2 punten bepalen want van (0,2) naar (2,-2) ga je 2 naar rechts en dan 2 omlaag. Als je 1 naar rechts gaat ga je dus 1 omlaag -> rico =-1


Ook snap ik de vraagstelling niet helemaal: bij 5d vragen ze de snijpunten te berekenen met de x-as; vragen ze dan naar de nulpunten of iets anders?
snijpunt x as is zelfde als snijpunt horizontale as is zelfde als nulpunt

Al met al, de vragen in het boek maken het verwarrend voor mij. De video's vond ik wel duidelijk uitgelegd.
Hierboven paar reacties om je op weg te helpen; vanavond zal ik zeker een vergelijking opstellen voordoen nog.

Gesloten