vraag 29

Hier kun je terecht over vragen over de stof
Gesloten
9130551
Berichten: 2
Lid geworden op: 04-09-2013 22:54

vraag 29

Bericht door 9130551 » 18-11-2013 15:54

Een vraagje bij opgave 29.Waarom is dit combinatie i.p.v. de volgorde hoe de mensen op de stoelen gaan zitten is toch belangrijk of niet. ABCDE is toch niet hetzelfde als BCEDA.Hoe haal ik uit de vraag of de volgorde belangrijk is of niet.

Alvast bedankt! :D

Ewoud
Site Admin
Berichten: 556
Lid geworden op: 04-09-2012 11:07

Bericht door Ewoud » 18-11-2013 16:09

Zeker discussiewaardig hoor dus hele terecht vraag. Zie ook het eerdere topic over 7 mensen op 7 stoelen (vraag 64 ofzo).

Je kunt hier onderscheid maken tussen de mensen, dus de volgorde is van belang is en je hebt hier met variaties te maken. Net als mijn voorbeeld in de colleges over de studenten op de collegebanken. Verschil is wel dat het ik daar expliciet bij heb gezegd dat IK onderscheid maak wie waar gaat zitten.

Aan de andere kant kun je ook zeggen dat het er niet toe doet in welke volgorde ze gaan zitten, maar alleen welke stoelen bezet zijn. Daar is de bedenker van deze vraag vanuit gegaan, dus vandaar dat dat het goede antwoord 'is'. Dit komt echter niet duidelijk genoeg uit de vraag naar voren vind ik. Wel is het zo dat er geen andere goede mogelijkheid tussenzit, dus je zou hier zelf de beste optie (combinaties) kunnen kiezen.

Blijkbaar snap je precies het verschil, dus maak je hier geen zorgen over. Ik zal het morgen (als het gevraagd wordt tenminste) zo formuleren dat er duidelijk maar 1 goed is.

Gesloten